HTML

Friss topikok

Wizz vagy Malév? Ki a jófiú?

2012.02.09. 10:02 Sinke

Az előzményeket nagyjából úgy gondolom mindenki ismeri, de azért összefoglalom:

A Malév kénytelen volt lehúzni a rolót, miután az EU a tiltott állami támogatások visszafizetésére kötelezte. Az EU vizsgálat pedig a Wizz Air bejelentése nyomán indult.

Most emberek ezrei köpködnek a Wizz Air vezérigazgatójára, valamint bojkottot hirdetnek a fapados társaság ellen.

Miért is? Ki volt itt a jó fiú és ki a rossz?

Az, hogy a Malév szabálytalanul, még a tiltott támogatásokkal együtt is veszteséggel működött tény. Az is tény, hogy a Wizz Air a szabályokat betartva és nyereséggel működik.
Mégis mit kellett volna tennie a Wizz Airnek egy ilyen helyzetben? A Malév, mint versenytársuk jogosulatlan piaci előnyre tett szert az összes többi piaci szereplő kárára! Igen a Wizz Air kárára is!

Adott tehát a Malév, aki a szabályok szerint működő Wizz Air-t folyamatosan megkárosította! Szerintetek ezt hagynia kellett volna a Wizz Air-nek?

Szerintem nem! Ennyire ne legyen már mindenki elvakult nacionalista! Ennyire ne torzuljon már el a világképetek emberek!

Mi lesz a következő lépés? Ha a sarki kisboltos a készletei feltöltése érdekében besétál a Tesco-ba, Auchan-ba, vagy mondjuk a Lidl-be és a gonosz multik polcáról leemelve tölti fel a készletét az is rendben lesz? Ha netán ezek után a Tesco feljelentést merészkedik tenni, akkor ettől ő lesz a rosszfiú? Ha ezek után megbüntetik a kisboltost, akkor ti majd rátámadtok a gonosz multikra?

Szerintem inkább örülnünk kellene, hogy van egy Wizz Air, aki a fapados szektor többi szereplőjéhez képest igyekszik korrekt lenni (pl. megállapodás Feriheggyel) és folyamatos növekedésével bővíti számunkra az olcsón elérhető célpontok számát. Megáll a saját lábán és bebizonyítja, hogy az adófizető milliárdjai nélkül is lehet légitársaságot működtetni!

1 komment

Címkék: malév wizz air

A bejegyzés trackback címe:

https://sinke.blog.hu/api/trackback/id/tr504083244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiltsuk Bea 2012.02.09. 11:26:54

A Lufthansa "nyereségességi" - vagyis vsezsteségi adatai pl.

investor-relations.lufthansa.com/fileadmin/downloads/en/financial-reports/shareholder-info/LH-shareholder-info-2011-11-e.pdf

A nemzeti légitársaságok kb. minden országban veszteségesek, már ahol vannak. Csak azért tartják fel őket állami támogatásból, mert a diplomáciában, a nemzetközi viszonyokban nem mindegy, hogy a nemzeti légitársaság gépeinek fedélzete az adott ország felségterülete.

Persze olyan országoknak, mint az USA nincs szüksége ilyen nemzeti légitársaságra, mert ott a légierő el tudja látni az ilyen típusú feladatokat.
süti beállítások módosítása