Az előzményeket nagyjából úgy gondolom mindenki ismeri, de azért összefoglalom:
A Malév kénytelen volt lehúzni a rolót, miután az EU a tiltott állami támogatások visszafizetésére kötelezte. Az EU vizsgálat pedig a Wizz Air bejelentése nyomán indult.
Most emberek ezrei köpködnek a Wizz Air vezérigazgatójára, valamint bojkottot hirdetnek a fapados társaság ellen.
Miért is? Ki volt itt a jó fiú és ki a rossz?
Az, hogy a Malév szabálytalanul, még a tiltott támogatásokkal együtt is veszteséggel működött tény. Az is tény, hogy a Wizz Air a szabályokat betartva és nyereséggel működik.
Mégis mit kellett volna tennie a Wizz Airnek egy ilyen helyzetben? A Malév, mint versenytársuk jogosulatlan piaci előnyre tett szert az összes többi piaci szereplő kárára! Igen a Wizz Air kárára is!
Adott tehát a Malév, aki a szabályok szerint működő Wizz Air-t folyamatosan megkárosította! Szerintetek ezt hagynia kellett volna a Wizz Air-nek?
Szerintem nem! Ennyire ne legyen már mindenki elvakult nacionalista! Ennyire ne torzuljon már el a világképetek emberek!
Mi lesz a következő lépés? Ha a sarki kisboltos a készletei feltöltése érdekében besétál a Tesco-ba, Auchan-ba, vagy mondjuk a Lidl-be és a gonosz multik polcáról leemelve tölti fel a készletét az is rendben lesz? Ha netán ezek után a Tesco feljelentést merészkedik tenni, akkor ettől ő lesz a rosszfiú? Ha ezek után megbüntetik a kisboltost, akkor ti majd rátámadtok a gonosz multikra?
Szerintem inkább örülnünk kellene, hogy van egy Wizz Air, aki a fapados szektor többi szereplőjéhez képest igyekszik korrekt lenni (pl. megállapodás Feriheggyel) és folyamatos növekedésével bővíti számunkra az olcsón elérhető célpontok számát. Megáll a saját lábán és bebizonyítja, hogy az adófizető milliárdjai nélkül is lehet légitársaságot működtetni!